Terkini

Perkara Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Sertai Foodpanda

Foodpanda adalah sebuah jenama yang terkemuka kerana hanya fokus pada perkhidmatan penghantar makanan sahaja berbanding jenama lain kalau boleh semua bidang nak.



Diatas penelitian penulis Foodpanda bekerja secara dalam kumpulan kerana ia mempunyai radius penghantaran yang terhad berbanding jenama lain. Jadi setiap kawasan akan dilantik seorang ketua rider bagi memantau permasalahan anak buah.


Jenama ini terkenal kerana dikatakan mempunyai banyak pilihan makanan berbanding jenama lain mana tidaknya kalau ikutkan dahulunya dia pernah bersaing dengan uber food jadi kalau dari segi pemasaran semestinya telah mendahului yang lain.



Walaupun nampak mudah tapi rider mereka telah dikenakan peraturan yang ketat bagi menjaga imej syarikat salah satunya pakaian, tidak boleh offline sesuka hati, harga penghantaran mengikut batch(pangkat) dan paling menarik sebelum mula kerja kena ambil jadual dahulu supaya supply & demand seimbang dan rider tidak berkumpul sambil menunggu order.


ID HALAL & NON-HALAL DARI SEGI PEKERJAAN HALAL

- Hanya menyokong restoran(vendor) yang mempunyai sijil halal atau kedai muslim sahaja .

NON-HALAL

- Menyokong semua restoran(vendor).


RADIUS PENGHANTARAN

Radius penghataran adalah terhad tidak seperti jenama lain dan ia sesuai kepada yang suka bekerja dalam kawasan sahaja. Bukan itu sahaja oleh kerana kawasan terhad maka foodpand membuka peluang kepada individu yang tiada motosikal untuk berjalan kaki sambil menghantar makanan (Foodpanda walker) dikawasan yang ditetapkan terutama bandar.



Berkaitan dengan pembayaran pula Foodpanda masih mengekalkan penggunaan tunai berbanding cashless seperti jenama satu lagi. Jadi rider mereka diwajibkan membawa duit pecahan yang mencukupi sebelum memulakan pekerjaan dan setelah tamat jadual rider haruslah memasukkan(bankin) semula duit kedalam akaun Foodpanda tanpa gagal.


Tentang gaji pula dengarnya Foodpanda membayar seminggu sekali kepada rider maka kepada yang jenis suka gaji hari tidaklah sesuai dengan jenama ini.


Selebihnya pilihan ditangan anda sama ada ingin mencuba atau memang dalam keadaan sesak kewangan kerana belum jumpa pekerjaan yang sesuai.


Pautan artikel Grabfood


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)