Terkini

Vitamin C untuk Kuatkan Sistem Imun Badan Tapi Jangan Berlebihan

Sudah sarapan pagi? kalau belum jom sarapan pagi dulu sebelum mula bekerja. Lepas sarapan kita makan vitamin C pula.



Saya nak review Vitamin C 1000mg keluaran 21st Century. Umur pun semakin "remaja" ni kena makan supplement.

Vitamin C ini harga murah dalam RM23.96 tahan untuk 60 hari sebab ada 60 tablets dalam ini makan setiap sekali sehari. Saya beli Vitamin C ini melalui atas talian saja. Memang sedap rasa oren dan masam-masam sikit. Ibu mengandung pun boleh amalkan Vitamin C ini.

Sekarang sudah di kelilingi dengan virus covid tanpa kita sedar. Jadi perlu ambil vitamin C untuk kuatkan lagi antibodi kita. Sebaiknya ialah banyakkan makan limau atau air lemon. Tapi kita bukan hari-hari makan limau pun. kalau habis kena pergi beli lagi di pasaraya.


Kepentingan Vitamin C Untuk Anda

KULIT DAN KULIT MUKA - Fungsi Vitamin C yang terkenal adalah rumusan kologen iaitu bahan protein yang mengikat sel-sel. Ia penting bagi pembaikan semula dan pertumbuhan tisu, sel, gusi, pembuluh darah, tulang dan gigi. Vitamin C mempercepatkan pemulihan luka, melecur dan gusi berdarah. penyembuhan selepas pembedahan adalah lebih cepat dengan pengambilan Vitamin C yang tinggi.

ANTIOKSIDAN - Vitamin C merupakan antioksidan yang menolong mengeluarkan toksin dalam darah dan mempunyai kesan anti penuaan. Ia berguna bagi virus dan bakteria, mengurangkan kesan alergi. Bagi perokok Vitamin C menghapuskan keracunan nikotin.

TINDAKAN KARDIOVASKULAR -  Vitamin C mengurangkan pembekuan darah dan menolong menurunkan kolesterol dalam darah. Ia juga menolong menyerap zat besi dan meningkatkan hemoglobin dalam darah.

Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi (>2000mg) untuk jangkamasa panjang adalah tidak disarankan. Ia boleh menyebabkan kesan sampingan yang serius seperti cirit-birit yang teruk dan pembentukan batu dalam buah pinggang (yang boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang).

Dipasaran ada banyak produk Vitamin C, pastikan ada kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)