Terkini

Merawat Breakout dengan Dark Spot Correcting Glow Serum Dari AXIS-Y

Saya nak kongsi satu serum yang sangat best iaitu Dark Spot Correcting Glow Serum dari Axis-Y sangat berkesan untuk hilangkan parut dan dark spot korang. Memang best gila serum ni, saya sendiri pakai keputusan memang jelas nampak makin surut semua keturunan parut jerawat yang singgah berabad dulu.



Apa yang menarik glow serum ini diformulasi dengan bahan brightening seperti Niacinamide (5%), papaya, sea buckthorn, rice bran dan bahan lain yang bagus untuk kulit seperti allantoin, squalane dan calendula. Semestinya sesuai untuk semua jenis kulit.



Serum axis-y ini berfungsi menanggalkan sel-sel kulit gelap dan rosak untuk penghasilan sel-sel kulit baru yang lebih sekata warnanya. Serum ini juga membantu untuk mempercepatkan kitaran sel kulit, seterusnya membantu mencerahkan kulit wajah dan hasilnya kulit jadi lebih sihat dan glowing.


Ianya jenis gel krim yang mudah serap apabila sapu ke kulit. Paling best ianya tidak buat kulit wajah rasa "rimas" atau melekit tau.


Ramai tanya cara penggunaan serum ini. Ianya seperti serum yang lain juga, apply pagi dan malam setiap hari selepas toner (jika ada toner). Jika korang nak layerkan dengan serum lain, sila apply serum yang lebih cair terlebih dahulu sebelum apply glow serum ini. Kemudian boleh di ikuti dengan moisturizer, sunscreen (waktu siang) atau sleeping mask (waktu malam).


Manfaat serum ini adalah

- Merawat masalah jeragat

- Merawat masalah bintik hitam

- Merawat masalah parut gelap

- Mencerahkan kulit wajah

- Merawat masalah tona kulit

- Melembabkan kulit wajah

- Merawat tiny bumps di wajah

- Merawat pori besar

- Mempercepatkan proses penyembuhan jerawat


Peringatan!!! kalau nak pakai serum di siang hari pastikan korang guna sunblock sebab bahan aktif jadi lebih dalam kebanyakkan serum boleh buatkan kulit jadi lebih sensitif terhadap sinaran UV / cahaya matahari. Kalau duduk dalam rumah kita masih ada tingkap dan cahaya matahari masih boleh masuk ke dalam rumah. Jadi korang mesti pakai sunblock walaupun berada dalam rumah.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)