Terkini

Mesin Potong Rumput Kuasa Bateri Yang Menarik Dan Sesuai Untuk Wanita

Rumah yang memiliki halaman berumput patut miliki mesin rumput kuasa bateri ini kerana ia sangatlah berguna dan kos penyelenggaraan juga rendah.



Perbandingan antara mesin menggunakan petrol dan bateri, kemenangan masih pada mesin jenis petrol. Tapi kalau setakat halaman berumput yang kecil dan memerlukan beberapa minit sahaja kemenangan diberikan kepada jenis bateri.


Mesin rumput elektrik tidak begitu berat dan mudah digunakan cuma anda tidak boleh potong sampai tanah cuma sekadar nak meratakan rumput sahaja. Lain pula dengan mesin jenis petrol boleh sampai ke akar rumput.



Jika mesin rumput biasa memerlukan sumber petrol maka mesin jenis elektrik pula memerlukan sumber kuasa elektrik iaitu datangnya dari bateri. Kuasa bateri pula mempunyai pelbagai tahap ketahanan iaitu dari 45minit sehingga 180minit sekali guna.


Seperti biasa setiap penggunaan bateri juga mempunyai hayatnya tersendiri mungkin 6 - 12 bulan kena tukar itu pun jika motor mesin masih berfungsi.



Berbalik pada mesin biasa, anda perlu rajin membuat penyelenggaraan berkala kerana ia menggunakan bahan petrol untuk bekerja juga terdapat banyak komponen yang perlu ditukar.


Harga antara dua jenis mesin juga hampir sama iaitu sekitar RM200++ mengikut spesifikasi yang ditawarkan.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)