Terkini

2.000 Anggota Bomba New York Ambil Cuti Sakit Tanda Protes Vaksin - Covid19

35% peratus daripada pasukan polis Chicago belum melaporkan status vaksin mereka pada tarikh akhir 15 Oktober. Dua minggu lalu, separuh daripada pegawai Chicago akan menghadapi masalah cuti tanpa gaji jika masih menolak vaksin.


Seorang doktor Houston berkata ICU di hospitalnya adalah "seperti zon perang." Di seluruh bandar, hospital sedang mendirikan khemah sebagai persediaan menghadapi gelombang Delta yang mengisi ICU mereka.


Memandangkan kes COVID "meningkat" di Mississippi, negeri ini terpaksa membuka semula hospital terbuka yang terletak di ruang tempat letak kereta. Hospital Oklahoma kehabisan ruang dan tiada katil ICU pediatrik di utara Texas . Seorang lelaki di Houston yang ditembak enam kali minggu lalu turut masih menunggu pembedahan kerana tiada katil disediakan.



Dapatkah anda bayangkan bagaimana situasi semasa di luar negara berbanding di Malaysia yang boleh dianggap masih aman dan teratur terutama dari sektor perubatan dan kebajikan rakyat.


Dan seperti yang kita tahu masalah golongan yang menolak vaksin ini tiada penghujung sehingga para pemimpin menawarkan pampasan atau skim perlindungan untuk penerima vaksin dimasa akan datang dan khabarnya Malaysia telah mula memberi suntikan dos ke-tiga kepada.



Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)