Terkini

Bolehkah Wanita Makan Habbatus Sauda Semasa Haid?

Bolehkah Anda Makan Habbatus Sauda Semasa Haid? Habbatus Sauda dikenali sebagai rempah ratus dan pada masa yang sama tumbuhan ubatan herba yang kuat untuk mengatasi pelbagai penyakit.



Walaupun berkesan dalam mengatasi pelbagai masalah penyakit, terdapat beberapa perkara yang menjadi persoalan mengenai Habbatus Sauda ini. Antaranya adakah boleh makan Habbatus Sauda ketika haid? Adakah selamat dimakan Habbatus Sauda semasa haid?


Jika anda bertanya sama ada boleh makan Habbatus Sauda ketika haid, maka menurut beberapa sumber, tidak mengapa makan Habbatus Sauda ketika datang bulan. Malah Minyak Habbatus Sauda boleh berguna untuk menahan sakit semasa haid.


Minyak Habbatus Sauda boleh digunakan untuk merawat sakit senggugut dan sakit gigi pada wanita.



Dengan bahan semulajadinya, jintan hitam baik untuk sistem imun, metabolisme dan hormon, membersihkan badan daripada bahan toksik yang dipanggil toksin, menguatkan peredaran darah dan memastikan fungsi usus yang teratur.


Habbatus Sauda juga boleh digunakan untuk bahan pencerah kulit. Ia membawa kepada kulit licin, rambut berkilat dan mata. Ia memberikan penampilan yang sihat dan meriah.


Kerana jintan hitam menguatkan sistem imun, disyorkan untuk melawan penyakit moden seperti kanser dan AIDS.


Ia juga menyembuhkan penyakit biasa dengan kesan anti-radang dan antipiretiknya. Ia juga berkesan melawan penyakit alahan, terutamanya asma dan alahan debunga, rambut gugur dan kelemumur.


Bagaimana cara menggunakan jintan hitam? Biji-bijian kering digunakan sebagai rempah, dengan mendidih dalam air atau dengan mengekstrak minyak. Ia digunakan secara meluas sebagai rempah kerana baunya yang manis.


Minyak jintan hitam yang diperolehi daripada biji jintan hitam berkesan melawan keguguran rambut dan kelemumur.


Jika direbus bersama cuka dan dikumur, ia boleh menghilangkan sakit gigi. Sekiranya jerawat ditutup dengan air, ia akan memberi manfaat.


SUMBER

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)