Terkini

Petua Untuk Menjadikan Miss V Sentiasa Ketat Dan Bebas Penyakit

Bagaimana nak sihat, ketatkan dan awet muda faraj dari semasa ke semasa??? Membayar mahal untuk mendapatkan rawatan muka adalah perkara biasa yang dilakukan.



Sebabnya tidak lain tidak bukan untuk mendapatkan wajah yang sihat, tegang, berseri, dan jauh dari pelbagai kesan penuaan yang lain.


Namun, bagaimana pula dengan keadaan "miss V" (faraj)? Adakah penjagaan maksima juga dilakukan terhadap faraj?



Tahukah anda dengan bertambahnya usia, bukan sahaja kulit wajah akan mengalami penuaan, keadaan faraj juga akan mengalami penuaan.


Pakar mendapati kecenderungan untuk menua di kawasan faraj sama seperti di muka.


Menurut Karen Boyle, MD, pakar kesihatan seksual, selalunya pakar perbidanan tidak mendedahkan secara jelas keadaan penuaan dalam faraj.


Selalunya, apabila mengetahui kebenarannya, ramai wanita terkejut apabila mendapati faraj dan vulva mereka telah berubah dari semasa ke semasa.


“Malah, proses penuaan di kawasan faraj sudah bermula sejak wanita memasuki usia 20-an. Biasanya akan berlaku pengurangan lapisan lemak di bahagian luar labia, kemudian diikuti persenyawaan di dalam faraj.


Apabila menghampiri menopause, garis-garis dalam 'miss' V' akan kurus, tekanan darah akan meningkat, dan otot di pelvis akan lemah," kata Boyle.


Oleh sebab itu, trend peremajaan faraj atau yang sering disebut peremajaan faraj mula berleluasa oleh ramai wanita.


Tidak hairanlah, sekiranya jumlah wanita yang melakukan peremajaan faraj semakin meningkat setiap tahun.


Sebenarnya, terdapat beberapa cara yang mudah dan sihat untuk memastikan faraj anda sentiasa ketat dan awet muda.


Berikut ialah tujuh cara yang boleh anda lakukan.


Hindari pola "diet yoyo"


Sama seperti namanya, melakukan "diet yo-yo" akan membuat berat badan anda naik dan turun seperti yo-yo. Perubahan berat badan naik dan turun akan menyebabkan kawasan faraj menjadi longgar.


Perkara yang paling penting adalah mematuhi diet yang sihat secara konsisten dan mengekalkan berat badan yang sihat. Jika badan terlalu kurus, faraj akan lebih cepat tua kerana lapisan lemaknya sangat nipis.


Rajin senaman kegel (boleh google)


Memang tidak dinafikan, senaman Kegel adalah salah satu perkara yang boleh dilakukan untuk memastikan faraj sentiasa sihat dan ketat.


Lakukan senaman kegel dengan betul, dengan mengecutkan otot lantai pelvis selama lima saat, kemudian melepaskannya dan berehat. Ulang 100 kali, lakukan tiga kali sehari.


Tukar kerusi di pejabat


Menghabiskan berjam-jam duduk di tempat kerja setiap hari tidak baik untuk keadaan faraj. Jika boleh, simpan bola pilates di pejabat.


Kemudian, dalam sehari, selama sekurang-kurangnya 15 minit, anda menukar kerusi dengan bola Pilates untuk duduk dan melatih otot pelvis anda untuk menjadi aktif, seperti kegel.


Aktif secara seksual


Hubungan intim diperlukan oleh faraj untuk mendapatkan rangsangan dan meningkatkan aliran darah ke kawasan "miss V".


Selepas itu, otot-otot di sekeliling pasti akan berubah. Pengaliran darah adalah penting untuk pelinciran dan orgasme yang maksimum.


Sayangnya, hal ini kerap hilang seiring pertambahan usia.


Shhh, sperma dari pasangan anda akan mempunyai kesan anti-penuaan yang kuat pada badan dan muka anda.


Elakkan berbasikal jarak jauh


Berhati-hati, geseran dan pergerakan yang berterusan dalam jangka masa yang lama di kawasan pangkal paha boleh menarik dan menjadikan "miss V" menjadi anjal dan longgar. Sebaliknya, pilih jenis sukan yang lain.


Pilih sabun yang lembut


Setiap hari kawasan faraj perlu dibersihkan. Namun, pilihlah jenis sabun yang tidak mengandungi banyak unsur kimia.


Selain itu, jangan gosok labia faraj terlalu ketat dan berulang kali untuk mengelakkan iritasi kerana lapisan labia sangat nipis.


Pilih kedudukan di atas


Kedudukan semasa hubungan seks juga boleh menentukan sama ada faraj anda akan menjadi tua atau tidak. Lebih baik pilih jawatan di atas.


Sebabnya, dengan kedudukan di atas, anda akan dapat mengawal dan lebih mudah mengecutkan otot faraj apabila berada di atas lelaki ketika melakukan hubungan seks.


Bertangas


(Amalkan tangas Basah dan Kering) untuk kesan yang maksima seminggu 2 kali.


15 minit tangas basah dan rehat minum air dan sambung 15 minit untuk tangas kering pula. Bertangas juga membantu mewangi badan secara semulajadi. Peluh pun wangi ja nanti.


SUMBER

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)