Terkini

Shopeefood Semakin Rancak Kerana Masih Mempunyai Percuma Voucher Diskaun Dan Penghantaran

Tahukah anda Shopeefood semakin rancak di kawasan lembah klang diikuti dengan negeri lain kerana khabarnya ia tidak henti memberi voucher diskaun makanan dan paling menarik penghantaran percuma tanpa order minima.



Setelah penulis ikut rapat akan perkembangan pemasaran Shopeefood dapati ia masih lagi releven untuk pelangan dan rakan penghantar mereka.


Radius vendor dan penghantaran juga tidak melebihi 12km kecuali sistem mengalami masalah atau rakan penghantar mereka tersalah jalan tapi boleh jadi jika ada cubaan manupulasi GPS dari pelangan iaitu sengaja pin salah alamat supaya dapat akses kepada vendor yang diingini.



Mata Ganjaran?

Jika syarikat Hijau ada pengumpulan mata ganjaran dengan setiap pembelian maka Shopee turut ada iaitu dikenali sebagai coins. Pelangan Shopee juga boleh mengumpul coins tersebut dengan pelbagai cara dan paling menarik coins tersebut sangat mudah di kumpul.


Pembayaran PayLater?

Shopee mempunyai pembayaran SpayLater namun ia tidak terpakai untuk pembelian makanan ShopeeFood. Sebaliknya syarikat Hijau memberi akses PayLater kepada pelangan yang mempunyai rekod baik dengan pengesahan kad pengenalan.


Pilihan Vendor Banyak?

Penulis dapati Shopeefood ada sedekit sebanyak ikut seperti syarikat Merah Jambu iaitu membenarkan peniaga kecil turut serta walaupun hanya berniaga dibawah kanopi.


Cuma sedikit nasihat untuk peniaga kecil supaya melabur untuk pemasangan banner perniagaan supaya rakan penghantar tidak membuang masa mencari tapak perniagaan anda.


Setakat ini setiap tempahan shopeefood hanya boleh dibuat melalui app shopee sahaja. Penulis akan kemaskini lagi jika ada perkara baru dalam shopeefood demi penjimatan korang.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)