Terkini

Apakah Yang Menjadikan China Begitu Menarik Kepada Pengeluar?

China adalah sebuah negara yang mempunyai industri pembuatan yang kukuh dan mempunyai kelebihan daya saing dalam pengeluaran pelbagai jenis barangan termasuk barangan pengguna dan produk industri. Beberapa faktor menyebabkan China mempunyai sektor pembuatan yang besar.



Penduduk yang ramai dan kadar gaji yang rendah menjadikan kos pengeluaran di China lebih murah sekaligus menjadikan syarikat global memilih pengeluaran produk mereka dari negara itu.


Pertumbuhan ekonomi yang pesat sejak beberapa dekad yang lalu membuatkan negara itu telah melabur dengan ketara dalam pembangunan infrastruktur, seperti rangkaian pengangkutan, pelabuhan dan kemudahan logistik. Infrastruktur yang baik ini memudahkan syarikat dalaman menjalankan aktiviti pengeluaran dan pengedaran.



Bukan itu sahaja malah kerajaan China juga telah melaksanakan pelbagai dasar untuk menggalakkan pertumbuhan sektor pembuatan. Ini termasuk insentif cukai, subsidi dan birokrasi yang dikurangkan untuk memudahkan penubuhan syarikat.


Walau bagaimanapun, adalah penting untuk ambil perhatian bahawa perubahan dalam dinamik industri global dan dasar ekonomi boleh menjejaskan kelebihan daya saing China dalam sektor pembuatan. Perubahan dalam kos buruh, peraturan perdagangan antarabangsa dan perkembangan teknologi juga boleh memainkan peranan dalam mengubah landskap pembuatan global.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)