Terkini

Makanan Kucing Homemade Murah Dan Menjimatkan

Tahukah anda kucing boleh mengalami kerosakan buah pinggang sekaligus menyebabkan kencing berdarah kerana kerap diberi makanan jenis snack atau dikenali sebagai timbang kilo.


makanan kucing homemade

Demi penjimatan mari kita cuba buat makanan homemade untuk si bulus kesayangan hanya dengan beberapa bahan sahaja iaitu bergantung poket masing-masing. Jika di lembah kami ada sebuah pasaraya yang menjual ikan tidak segar maka ini adalah satu peluang untuk manfaatkan sumber yang ada untuk proses dijadikan sebagai makanan si bulus.


Dalam artikel ini penulis akan menggunakan bahan seperti ikan dan sayuran bayam atau lobak yang boleh didapati secara harga berpatutan disebabkan bukan segar. Tanpa membuang masa langkah seterusnya potong kecil atau kisar semua bahan menjadi satu.



Tuang bahan kisar tadi ke dalam bekas kecil atau plastik pakai buang lalu tulis tarikh jika terlalu banyak atau ingin simpan lama. Jika kelihatan terlalu cair boleh digaulkan bersama nasi atau kentang rebus. Pastikan makanan kucing homemade disimpan di dalam peti sejuk untuk miliki ketahanan berpanjangan.


Akhir sekali jika rajin bawa haiwan kesayangan anda untuk mendapatkan suntikan vaksin atau sebarang rawatan sila minta nasihat dari pakar haiwan berkaitan bahan yang sesuai untuk memproses makanan si bulus anda.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)