Terkini

Fungsi Dan Cara Mudah Membuat Privacy Policy

Cara Mudah Membuat Privacy Policy Untuk Website / Blog


Pentingnya privasi polisi pada sesebuah blog kerana ia sedikit sebanyak syarat utama untuk pihak advertiser jikalau anda sedang cuba menjadikan blog salah satu sumber pencarian pada masa akan datang.


Privasi polisi ini juga dibuat bertujuan untuk memberitahu pengunjung blog tentang peraturan khususnya yang berkaitan. Selain itu ia juga menjadi salah satu syarat penting untuk mendapatkan pengiklanan dari advertiser seperti Google Adsense atau Facebook Instant Articles dan lain-lain.


Privacy Policy

Secara jujurnya tidak semua pemilik blog atau website yang betul-betul fikirkan akan hal privasi polisi kerana kini telah mempunyai tools percuma untuk memudahkan generate ayat-ayat privacy dan policy mengikut keperluan anda. Dengan adanya kenyataan privasi polisi ini harap dapat memudahkan lagi anda memohon menjadi publisher atau memonetasi blog anda.


Tanpa berlengah lagi aku terus kongsikan beberapa link yang masih aktif untuk generate privasi polisi. Caranya sungguh mudah , anda hanya perlu masukkan sedikit sebanyak maklumat yang diminta seperti alamat domain , email dan lain-lain yang berkaitan . Seterusnya tandakan semua ruang advertisers contoh Google Adsense dan lain-lain lalu tekan butang 'Create my Privacy Policy'.


Link - 1

http://www.serprank.com/privacy-policy-generator/index.php

Link - 2

http://www.privacypolicyonline.com/


Privacy Policy Online Generator

Setelah berjaya dapatkan hasil dari generator , silakan bina pages baharu di blog anda lalu tampal semua kenyataan privasi polisi kedalamnya. Untuk maklumat lanjut berkaitan pentingnya Privacy Policy boleh lihat link dibawah untuk dijadikan sebagai contoh rujukan kerana adanya lebih baik jika anda ambill masa untuk bina sendiri :-


Wiki

https://en.wikipedia.org/wiki/Privacy_policy


Google

https://www.google.com/policies/privacy/


Facebook

https://web.facebook.com/legal/FB_Work_Privacy

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)