Terkini

Cara Perbaharui Insurans Kenderaan Atas Talian Paling Mudah Dan Jimat Masa

Ketika dunia sedang dilanda pandemik covid19 sudah semestinya disarankan untuk kekal dirumah kecuali mempunyai urusan penting.



Namun tahukah kita kini hampir semua urusan sudah mula beroperasi diatas talian dan paling menarik ia boleh diuruskan hanya dihujung jari.


Setiap tahun pemilik kenderaan wajib keluar untuk berurusan insurans kenderaan dan cukai jalan namun sekarang anda tidak perlu lagi mohon cuti separuh hari atau mohon kebenaran keluar sebentar dari majikan semata-mata untuk urusan insurans kenderaan.



Kerana pada zaman serba canggih ini anda sudah boleh beli mana-mana jenama insurans yang bersesuaian dengan bajet korang tanpa perlu hubungi ejen insurans AM begitu juga kaedah pembayaran atas talian turut disediakan.


Sebelum ini kita disaran untuk manfaatkan jenama MYEG khabarnya sebelum ini ada suntikan dana dari kerajaan. Tidak lama kemudian keluar pula isu monopoli dan meminta sesiapa untuk tampil bersaing dalam perkhidmatan sama terutama perbaharui cukai jalan dan insurans kenderaan.



Beberapa tahun kemudian penulis mula ikuti perkembangan sebuah jenama di media sosial iaitu Bjak.MY dan tengok maklum balas diruang komen semua positif.


Tiba hari yang ditunggu insurans kenderaan penulis pun mula tamat tempoh dan semenjak itu sudah mula skodeng sebut harga setiap insurans dari Bjak.MY ternyata ia sangat berbaloi.


Penulis tidak pasti bagaimana cara perkhidmatan Bjak.MY bekerja tapi mereka berjaya kumpulkan semua sebut harga dari setiap jenama insurans yang di Malaysia.



Masa itu kita hanya perlu lihat benefit dari setiap insurans serta bajet yang ditawarkan. Senang cerita gunakan kebijaksanaan kita untuk membuat keputusan bergantung pada benefit dan bajet yang ada.


Seterusnya kaedah pembayaran turut mempunyai banyak pilihan dimana anda boleh bayar menggunakan kad VISA/MASTER atau Online banking. Sebelum itu Bjak.MY akan tanya sama ada kita nak cukai jalan hantar didepan pintu atau tidak.


Servis caj perkhidmatan penghantaran cukai jalan bagi motosikal keseluruhan sekitar RM17 kadar mungkin bergantung pada poskod begitu juga harga cukai jalan kereta turut bergantung pada alamat.


Softcopy cover note pula anda akan terima dalam masa 1 hari bekerja melalui emel atau nombor whatsApp Bjak.MY(60166999129).


Kalau anda rajin dan ingin jimat duit tapi bukan jimat masa, caranya perbaharui insurans dari Bjak.MY dan ambil cukai jalan dari kaunter pejabat POS Malaysia atau mana-mana kiosk MYEG.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)