Terkini

Terperangkap Dengan Refund Policy 'Hostinger.my'

Setiap syarikat penyedia domain/hosting mempunyai tahap policy masing-masing dan pasti ramai diantara kita selalu terlepas pandang berkaitan refund policy dan seangkatannya.



Pengalaman penulis kita bertanya akan baki duit yang terdapat didalam akaun hostinger adakah ia boleh dikeluarkan atau pun tidak dan jawapannya adalah 'TIDAK'.


Terkejut dibuatnya walaupun jumlah baki tidak terlalu banyak tapi terkilan juga tak dapat dipindahkan semula ke akaun bank. Dan cara penyelesaian adalah harus menghabiskan baki tersebut dengan melangan apa-apa perkhidmatan yang disenarai oleh Hostinger.my secara paksa rela.



Sudah berbuih perkataan dengan pihak support mereka namun tetap gagal kerana sudah terperangkap dengan 'refund policy' syarikat. Walaupun nampak mudah tapi sebenarnya mereka mempunyai pelbagai undang-undang ciptaan syarikat tambahan lagi berkaitan duit memang berpusing-pusing jadinya.



Tapi penulis pun tak faham datang dari mana baki duit yang ada dalam akaun Hostinger.my sebab seingatnya selama ni bayar full digit tade pula lebih 1sen 2sen.


Dalam isu refund policy dianggap selesai oleh penulis kerana mereka sudah mempunyai undang-undang syarikat. Kepada sesiapa yang sedang atau ingin menggunakan jenama hostinger harap korang tidak meninggalkan jumlah baki dalam akaun kecuali bertujuan untuk renew perkhidmatan yang disenaraikan.


Akhirnya baki dalam akaun hostinger telah pun penulis buat akaun EMEL untuk domain @sekejung.com haaa lepas ni bolehlah eksen sekejap balas menggunakan alamat emel rasmi.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)