Terkini

Sangat Penting Beli Insurans Tambahan Untuk Cermin Depan Kenderaan : Bahagian 1

Sebagai pemilik kenderaan pasti tidak boleh lari dari masalah cermin retak dibahagian hadapan kenderaan, adakala terkena batu kecil dari lori pasir dan adakala tidak tahu datang dari mana batu kecil tersebut.



Disebabkan isu ini sering terjadi maka syarikat insurans telah menawarkan tambahan insurans cermin depan kenderaan dengan harga yang begitu murah mengikut jenis model kenderaan.


Kepada yang belum tahu insurans tambahan ini hanya cover cermin hadapan sahaja dan cermin selebihnya boleh klaim menggunakan potongan NCD atau tunai. Namun sehingga sekarang ada yang masih berkira-kira untuk beli insurans cermin depan atas sebab-sebab...:



"Kereta jarang pakai"

"Beli untuk pusing dalam taman sahaja"

"Kos perlindungan cermin mahal"

"Tinted depan kalis peluru"

"Kesan retak di cermin kelihatan bergaya"

"Rugi jika tidak klaim dalam masa setahun"


Diatas adalah beberapa cetusan idea penulis apa pun bergantung kepada bajet poket anda ketika memiliki kenderaan, orang kata sekarang ini kenderaan sudah menjadi satu keperluan kepada golongan miskin dan keatas jadi faktor kewangan turut menjadi isu bila tiba masa untuk perbaharui insurans sampai ada yang sanggup beli third party alasan usia kenderaan sudah melebihi 10 tahun.


Penulis akan kongsikan perkara yang berbaloi setelah beli insurans cermin hadapan di posting seterusnya, lepas ini pasti kereta korang akan nampak berseri-seri setiap tahun "Klaim Cermin Depan Kereta".

Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)