Terkini

Tahukah Anda Ink Cartridge Printer Mempunyai Unsur Penipuan

Sumber luar negara mengatakan beberapa jenama printer telah mengambil untung yang banyak terhadap penjualan ink cartridge mereka.



Ada pengguna tempatan juga meluahkan pendapat di forum dengan mengatakan ada satu jenama printer ini jika salah satu ink cartridge habis mesin pencetak terus gagal berfungsi.


Harga ink cartridge pun begitu mahal mengikut sesebuah jenama pencetak namun dalam pasaran ada dua jenama memainkan peranan iaitu menyediakan printer yang murah tapi ink cartridge yang mahal dan lagi satu harga printer mahal tapi ink cartridge murah.


Dalam artikel ini penulis tidak sebut mana-mana jenama mesin pencetak sebabnya korang sendiri pasti sudah tahu. Tapi untuk keperluan pelajar elok pilih jenama yang mempunyai ink cartridge murah untuk jangka masa panjang jika tidak memang akan menyesal tak kesudah.



Jika anda sedang mencari mesin pencetak sila pastikan ia mempunyai tangki simpanan ink bagi memudahkan korang pantau kandungan yang ada. Cuma berdasarkan pengalaman pengguna printer yang mempunyai tangki ink selalu mempunyai permasalahan kebocoran dan kegagalan ink masuk ke cartridge harap engineer diorang perbaiki untuk model akan datang.


Akhir sekali pastikan korang rajin mencari sebab setiap Error dari printer kerana jika korang gagal menyelesaikan masalah tersebut. Masa akan terbuang untuk menghantar baik pulih di kedai yang korang beli atau paling malas sekali adalah dengan menukar printer baru setiap kali mengalami ralat.


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)