Terkini

Pengalaman Menggunakan Set Aiken Prebiotik Hydra Plus

Set Aiken Prebiotik Hydra Plus sesuai untuk kulit muka kering dan berminyak. Antara produk yang dirumuskan dengan prebiotik semula jadi dari Perancis dan air beras dari Korea. Aiken Hydra Plus terbukti secara semula jadi meningkatkan penghidratan kulit dalaman dan luaran. Prebiotik semula jadi dari Perancis mendorong pertumbuhan bakteria mesra kulit untuk menguatkan fungsi penghalang kulit untuk kulit yang lebih sihat. Meningkatkan kehalusan kulit dan cahaya secara semula jadi.




Atas permintaan, saya nak review set Aiken Hydra Plus ini. Saya ambil fullset tau iaitu Micellar Water, Facial Cleanser, Essence Water, Moisturiser and face mist. Set ini takda sebarang perfume jadi yang tak boleh tolerate dengan bahan perfume boleh cuba ya.

Okay kisahnya tahun 2020 muka saya breakout agak teruk, jerawat membiak dengan gembiranya sampai rasa taknak tengok muka sendiri bertapa teruknya jerawat tumbuh. Satu kali tu siap pergi treatment lagi jumpa doktor, muka saya jenis kulit kering dan sensitif . Doktor cadangkan saya cari pelembap jenama Neutrogena Hydro Boost. Tapi maklum la tahun 2020 ekonomi tak menentu jadi saya hold dulu la sebab harga kayangan kan. Hari-hari tanya suami muka ok ke tak 😆. So Pujuklah suami nak beli skincare baru.

Setiap hari research nak mencari skincare yang bersesuaian dengan jenis kulit muka dan harga mampu milik. Pening juga risau tak sesuai dengan kulit muka yang sensitif ni. Jadi saya buat keputusan ambil set Aiken yang ni sebab dia ada fungsi hydrating dan prebiotic dan tak perlu risau sebab produk Aiken 0% Paraben, Mineral oil, Alcohol, Colourant, Fragnance, Propylene Glycol, SLES/SLS, selamat digunakan tau.

Sebulan saya pakai Aiken ni setakat ini hasil dia sangat-sangat memuaskan. Disebabkan kulit muka saya sensitif parut masih ada, jerawat sudah berkurangan dan ia sangat membantu kurangkan jerawat. Produk Aiken ini ada kandungan niacinamide paling tinggi, jarang ye produk harga mampu milik ada niacinamide paling tinggi. Testur kulit muka dah kurang kasar dan makin lembut. Jerawat pun kecut hanya tinggal parut-parut saja. Nanti saya akan fokus untuk hilangkan parut pula.

Micellar Water bukan hanya untuk menghilangkan solekkan ianya juga membersihkan kulit tanpa membilas. Memang bersihlah!

Cleanser kurang buih takkan bagi rasa tegang atau ketat pada muka lepas cuci. Mula-mula pakai rasa best sangat memang bersih.

Essence pula tekstur sedikit cair tapi tidak cair sangat. Lepas pakai cepat meresap hanya tepuk-tepuk sikit muka lepas pakai essence tu. Sangat bagus sebab mengandungi 8 jenis Hyaluronic Acid.

Moisturiser paling best, Tekstur gel lepas pakai sejuk dan cepat meresap memang kulit moist gilaaa. Lembut je sebab ada kandungan niacinamide paling tinggi.

Face mist tekstur macam air. Mula-mula pakai rasa macam apa fungsi dia ni. Entah-entah dia letak air paip je dalam ni. Tapi semestinya saya silap, sangat-sangat best dapat membantu sangat hydrate kulit.

Routine siang hari 
1- Micellar Water
2- Facial Cleanser
3- Toner Garnier
4- Essence Water
5- Moisturiser
6- Face Mist
7- Sunscreen ( Biore UV Aqua Rich Watery Essence Sunscreen )

Routine sebelum tidur
1- Facial Cleanser
2- Essence
3- Moisturiser

Skincare lama semua suami pakai, so faham-faham la kalau dia flawless sangat nanti.





Share this:

Unknown berkata...

oily acne prone skin boleh pakai ke set ni ye

Afiqah Ramli berkata...

lepas pakai micellar water boleh tak cuci mke pakai cleanser mcm biasa

Sekejung berkata...

boleh je, pakai micellar water untuk cuci makeup tebal lepas tu pakai cleanser mcm biasa.

Sekejung berkata...

boleh cuba yang basic dulu pakai cleanser, moisturizer dan sunscreen jangan tinggal waktu siang.

Unknown berkata...

boleh ke pakai micellar water sahaja? sy guna produk lain utk krim malam dan siang. ke tk boleh combine mcm tu?

Sue berkata...

ikut kesesuaian kulit muka awak, kalau boleh terima teruskan saja. jika ada gatal2 berhenti guna.

Unknown berkata...

cleanser tu memang bau cam tu ke sbb rice water?

Sue berkata...

memang bau macam beras.

Izzah Ermaya berkata...

Hai sis,masih guna aiken ke?mcm ank sy umur 13,ad jrwt kt dahi,sy bg dia pakai pencuci muka dgn sunscreen biore tu je?ok x?

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)